? ??????????????Ornamental Flowers? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (5 Ratings)??13 Grabs Today. 1641 Total Gr
abs. ??????Get the Code?? ?? ?????Peace Love Rock N Roll? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (55 Ratings)??13 Grabs Today. 7270 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Heart Gloss? ????? ?????? ???R CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Wednesday, March 25, 2009

~ Kasih Tercipta, Ukhwah Terbina ~


Kursus Bahasa Dalam Multimedia (BBM 3410) merupakan kursus wajib yang perlu di ambil oleh semua pelajar bahasa dan linguistik Melayu. Kursus ini mengajar bagaimana bahasa itu dipersembahkan dalam multimedia. Dalam kursus ini, semua kumpulan dikehendaki menjalankan satu kerja luar iaitu lawatan sambil beramal di rumah anak yatim.
Program ini merupakan program yang dianjurkan oleh gabungan dari kumpulan Empat dan ”Single Is Better”. Seluruh ahli kumpulan akan terlibat bergotong-royong membersihkan kawasan rumah anak yatim di samping memberi sedikit motivasi kepada anak-anak yatim di sana. Justeru itu, penganjuran aktiviti ini dapat memperlihatkan satu langkah yang positif melibatkan mahasiswa dalam program berbentuk kebajikan dan secara tidak langsung dapat memberikan sumbangan kepada masyarakat dan negara.
Di samping itu, terdapat beberapa aktiviti sampingan yang akan dijalankan bersama anak-anak yatim. Di samping itu, pelbagai aktiviti seperti ice-breaking, ” Berat sama di pikul, ringan sama dijinjing”, ” Matlamatku” dan sebagainya. Aktiviti yang diadakan ini adalah bertujuan untuk meningkatkan semangat kerjasa, merapatkkan hubungan sillaturrahim dan memberi sedikit dorongan kepada anak-anak disana untuk berjaya pada masa akan datang.

0 comments: