? ??????????????Ornamental Flowers? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (5 Ratings)??13 Grabs Today. 1641 Total Gr
abs. ??????Get the Code?? ?? ?????Peace Love Rock N Roll? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (55 Ratings)??13 Grabs Today. 7270 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Heart Gloss? ????? ?????? ???R CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Wednesday, April 1, 2009

~ Ketika dan Kalimat ~



:: Last Part::

~ Lepas je wat “website”. Kami kena wat blog pulak. blog nie rasa senang sikit, p bab nak hias-hias bagi blog ni lawa sikit aku kurang reti la. Wat yang simple-simple reti la. Pastu kena post 10 post plak. Aku pun tak tau nak masukkan ape je 10 post ni. Cik Nurul cakap post banyak-banyak pasal diri aku n tentang penulis yang kami intibiu. Tapi mana la ada banyak sangat maklumat kan. Kalau nak post tentang diri aku, sape je yang tak kenal aku nie. Dah sem 6 dah, kalau ada member yang tak kenal aku g, ada gak yang kena makan selipar jepun warna merah nanti. Boleh korang tak kenal siapa aku, ni anak pendekar mustar tau…hahahah. Ntah apa yang aku merepek banyak sangat nie. Yang aku tulis ni ntah ape-ape tah. Minta maaf la kalau tak bagus sangat. Banyak merepek je dalam nie. Dah kekurangan idea dah. Aa, tak habis lagi cakap pasal blog tadi. Sekarang ni aku ngan menyiapkan blog la nie. nak bagi come-come sikit. P tak da la comel sangat, macam biasa gak. Biasanya aku ni kurang daya kreatif dan inovatif dalam bab-bab macam ni. Aa, bercakap pasal blog ni. Kami kan kena intibiu sorang tokoh atau pensyarah atau sapa-sapa la yang bergiat aktif dalam bidang bahasa ni. So, kami dengan rasa bangga dan gembiranya dapat menemubual seorang cikgu dari sekolah Banting yang sudi untuk di intibiu oleh kami. Cikgu Ghazali Lateh, berasal dari kampung Bukit Nibung, Jenun Kedah. Berhijrah ke Kuala Lumpur untuk menabur bakti sebagai seorang pendidik. Orangnya berperwatakan sederhana, namun disebalik perwatakan tersebut rupa-rupanya banyak nukilan yang telah dihasilkan untuk tatapan anak bangsa. Walaupun tanpa sebarang gelaran sasterawan ataupun sebagainya, namun tanpa kami sangka, beliau amat bergiat aktif dalam bidang penulisan esei-esei yang berbentuk keagaamaan, bahasa, sastera dan juga umum. Buktinya beliau telah banyak memenangi anugerah-anugerah hasil daripada cetusan ilham yang dipersembahankan dalam bentuk tulisan. Cikgu Ghazali juga banyak menulis sajak dan novel. Oleh kerana minat beliau yang mendalam dalam bidang bahasa dan sastera ini, beliau telah diberi biasiswa untuk melanjutkan pelajrannya dalam peringkat Doktor Falsafah, dan beliau berjaya menyiapkannya pada tahun2006. Tahniah cikgu Ghazali.
Ok lah, rasanya dan panjang sangat aku melalut nie. Ntah betol ntah salah aku punyer ketika dan kalimat nie. Baru first time sebenarnya aku dengar frasa ketika dan kalimat nie. Hahaha, memang cetak lagi la pengetahuan aku nie. Mana taknya, pejam celik, pejam celik dan tinggal sebulan g aku n da geng akan menamatkan pengajian kami pada peringkat bacelor ni. Banyak lagi yang kami belum pelajari, rasanya tidak cukup masa 3 tahun untuk mempelajari tantang bahasa. insyaAllah, ada rezeki dpatlah menyambung lagi pengajian di peringkat Master.
Dikesempatan ini juga, aku dengan rasa rendah hati dan seikhlas hati ingin meminta maaf, khususnya kepada Dr. Normaliza, diatas sebarang kesilapan yang telah dilakukan. Terima kasih di atas segala ilmu yang telah Dr. berikan sepanjang saya mengikuti kelas nie. Disamping tu jugak, ribuan terima kasih kepada Cik Nurul kerana sudi menjadi tutor kami, sepanjang 14 minggu kelas ini berlangsung. Seribu kemaafan dipinta kalau ada yang tersilap bicara dan sebagainya. Kepada rakan-rakan, semoga kita dapat bergraduat dengan jayanya. InsyaAllah, aku tengok kat bahagian akedemik tadi 8-11 Ogos 2009, tarikh kita konvo. Apa-apa hal nanti kite calling, calling yer. Bye
=)

0 comments: